Introducing Bashers

Sinds GameSen ben ik van tijd tot tijd bezig geweest met plannen voor nieuwe websites over games. Om verschillende redenen is het er nooit van gekomen, waarvan de belangrijkste reden was dat het me uiteindelijk een beetje te veel gedoe leek.

Het is er uiteindelijk toch van gekomen — Bashers is online. De redenen daarvoor zijn simpel.

  1. Bashers is deel van de Small Media Group van Michiel Frackers. Michiel zorgt voor hosting, design en commerciële exploitatie. Ik hoef me alleen te bekommeren om de inhoud. Dat scheelt gedoe.
  2. Mijn plan voor Bashers haakte in op het feit dat Bart Breij, Vincent Leeuw en Debby Rijnbeek, drie zeer capabele, onderling sterk verschillende gamejournalisten, al bezig waren met het idee voor een weblog over games. Ik zei tegen hen: “Doe mee met Bashers. Scheelt gedoe.” (En dat scheelde meteen ook weer gedoe voor mij, omdat ik geen team meer hoefde samen te stellen.)
  3. Bashers is een weblog. De stukjes zijn vaak kort en to the point. Een belangrijk uitgangspunt is dat we schrijven wat we leuk vinden. Ik wil de anderen en mezelf vooral niet verplichten om een tiental rubrieken regelmatig aan te vullen. Vijf stukjes per (werk)dag, over gamecultuur, en that’s it. Iedere dag anders, aan de hand van de stand van de maan. Je raadt het al, dat scheelt heel wat gedoe.

Ten slotte een antwoord op de vraag waar de naam Bashers op slaat. Ik wilde een Engels woord van zo min mogelijk lettergrepen dat ons, de groep redacteuren, een naam gaf. Wij zijn de Bashers. Ik ben van mening dat de letterlijke betekenis van een naam niet zo heel belangrijk is, je inhoud geeft er uiteindelijk een gevoelswaarde aan.

Al kunnen we natuurlijk, als het nodig is, inderdaad ook een behoorlijk potje ass kicken…